onsdag 22 maj 2013

Punkkin och annat kul

Hittade årets förtsa punkki på Rambo igår, uök!! Och så imorse när ja städade undan hundpiss (Rambo kisar mängder nu tack vare cortisonen för hudutsalgen och hade tydligen svårt att hålla sig inatt) så kröp det omkring en enorm punkki på golvet full med blod! Vet inte om den ha vari fast på hundarna eller på oss, kollar hundarna varje kväll och denna var såpass stor att den sku ja nog ha hitta direkt och sku man nu ha en punkki på sig själv borde man ju märka det. Men hursom, så spolade jag ner äcklet i vessabyttan.

Rambos utslag har läkt bra nu av cortisonen, han kliar dem ennu så pälser lossnar, men det är nästan bara skårpor kvar, så det börjar väl ta sig. Och på Måndag ska han ju opereras. Hoppas nu sen att hans hälsoproblem är över, inte kul nämligen att konstant behöva oroa sig och stirra sig blind på honom.

Det var nu dagens grejjer, nu ska ja hoppa i duschen och sen börja säka mig i säng!

1 kommentar:

  1. Uschja...det är så trist, om inte sorgligt när våra fyrbenta vänner är sjuka. Man känner sig hopplöst maktlös. Min dobbe fick ett epileptiskt anfall förra sommaren och det var nog det mest otäcka jag har varit med om när det gäller mina husdjur. Senare konstaterades det att min hund har kronisk bukspottskörtelproblem, så han får specialfoder. Men man är ändå på sin vakt för minsta lilla förändring.

    Jag hoppas att allt blir bra med din fina Rambo!

    SvaraRadera