fredag 23 november 2012

Så jävla mycket skit

Varning för argt inlägg.

Vad fan är det för fel på folk!? Det har hänt så mycket skit de senaste dagarna att jag blir helt matt. Först blir en bekant mördad, sen är det någon jävla dåre som har vapen med sig till bollhallen, någon blir våldtagen i en skog och igår var jag tvungen att ringa efter polisen till jobbet. Och idag fick jag höra att någon hade plockat bort knarksprutor från hundgården.  Det har hänt så mycket som man skulle borda bearbeta och komma över, men man hinner ju fan inte förrän nästa smäll kommer. Och här skall man tro att man bor i en liten käpykylä som är så trygg och det inte händer någonting. I reven.

Men vad har folk för fel? Är man liksom tuff om man springer omkring med vapen eller stjäl? Eller ennu värre, våldtar någon? Varför kan man inte bara låsa in sig med sina ilskor/behov/ångest eller vad det nu sen då är som driver en till att göra saker såatt ingen annan skall behöva lida av det.
Blir så förbannad när allt som heter FOLKVETT tydligen är otrendigt nuförtiden.

Och hur skall man lösa dessa problem då? Jo, med att dra ner på antalen poliser och spara lite pengar. Man kan ju fråga sig vad som är viktigare; en människas säkerhet eller stadens ekonomi. Visst spara, men inte på detta plan. Var förövrigt helt supernöjd med polisens insats igår, de kom snabbt och fixade allt smidigt. Vet inte varför så många är negativt inställda till polisen. Har du rent mjöl i påsen har du ju inget att fundera på. I min värld representerar polisen trygghet och respekt.

Men jo, det var nu det som jag hade på hjärtat, nu ska ja sluta sprida dålig stämmning omkring mig och gå och sova istället.

2 kommentarer:

  1. Vet du jag håller sååå med dej. O skäll bara, du har allt bra orsak till skällandet. Varifrån kommer alla idioter? Grrrr.

    SvaraRadera
  2. Heja syster! Skäll ut dom bara! Jävla idioter! Brottslingar ska försvaras med skyddad identitet, en massa terapi och mjuka vantar, och vi skattebetalare ska bara se till att hålla oss ur deras väg ifall dom är ledsna och vill kniva nån en dag eller så. Ruttet system på alla plan!

    SvaraRadera